Smažákové hody

09.03.2012 20:28

Svoji malou německou praneteř jsem nadchla smaženým sýrem. Při návštěvě jejích rodičů si ho vyžádala k obědu, tak jsem připravila smažákové hody. Nakoupila jsem dostatečné množství hermelínů klasických i s příchutí chilli a zeleného pepře. Ovšem zapomněla jsem na majonézu. Což je v tomto případě fatální chyba. Brambory klokotaly v hrnci a vypravit se z mého čtvrtého patra bez výtahu znovu do obchodu se mi ani v nejmenším nechtělo. Raději jsem sedla k počítači, abych našla nějaký recept na majonézu domácí. Hned na prvním řádku mi pan Cuketka nabídl majonézu za 5 sekund. Pamatovala jsem svoji maminku, která občas v mixéru šlehala žloutky a přikapávala opatrně pozvolna olej a citrónovou šťávu. V tomto receptu se všechny složky dají najednou, vnoří se tyčový mixér, který se při šlehání pomalu vytahuje a majonéza je hotová. Skutečně než napočítáte do pěti. Jediná drobná nepříjemnost je dolovat zbytky vzniklé hmoty z toho zvonového krytu kolem nožů. Ze 2 žloutků vznikla přimícháním strouhaných okurek a cibule miska výborné tatarky, kterou nezkonzumovala ani 5 členná stolní společnost. Sklidila jsem od ní potlesk, proto zařazuji do odkazu Omáčky. A určitě by byla ještě chutnější, kdybych dodržela správné ingredience – místo lžíce vinného octa dala citrónovou šťávu a sice chutnou mittelscharf hořčici nahradila pravou dijonskou. Takže příště bude ještě lepší ...

 

Omyl! Dneska se mi nepovedla. Nevím čím to bylo – ne zcela čerstvá vejce?, moc studená vejce?, jiný olej?, ...

Budu muset udělat další pokus. A taky vyzkoušet tu bramborovou majonézy od Dany (je také v Omáčkách).