Trochu záhadný ořechový dort

16.12.2011 18:12

Jak tak hledám, který recept by ještě stál za zveřejnění, vysypala jsem i papírky z obálky založené vzadu v potrhané Kuchařce naší vesnice a objevila mezi nimi různé zajímavosti. Našla jsem několik pokrmů, které mi kdysi chutnaly, ale už jsem je léta nevařila, a tak jsem na ně zapomněla. Na malém lístečku na mně vyskočil i recept na ořechový dort. Obsahuje celkem logické ingredience, ale ... chybí mouka. Je psaný na stroji, čili žádná halabala rychlá poznámka, kde jsem si ji nepoznamenala, a na druhé straně ještě rukou napsané upravené množství - asi pro remosku. Také bez mouky. Dobrá, nejspíš ji nahrazuje to malé množství strouhanky ... Absence mouky má tedy vysvětlení, ale co další přísada - káva? Kolik? Uvařená nebo mám přimíchat trochu mleté? Klikla jsem na internetu a našla spoustu receptů - do všech se však používá mouka. Jeden jediný se trochu podobá tomu mému - bez mouky... a bez kávy...

Závěr? Umíchala jsem cvičně remoskově upravené množství a dopadlo to výborně! Těsto bylo hodně husté, a aby se lépe promíchalo, musela jsem přidat trochu vody. Pro příští pokus tedy uvařím to kafe a přidám 2-3 lžíce. Nejspíš to tak má být...

Recept najdete v Moučnících pečených.