Velvyslankyně české kuchyně (Marcela)

22.11.2011 21:43

Dlouhá léta jsem se přátelila s Francouzkou, která bydlela ve stejném domě o pár pater níže. Úžasně vařila, opravdu nedělala pověsti francouzských labužníků ostudu. Však mám od ní několik oblíbených receptů, které často vařím. Přestože žila v Čechách spoustu let, do Jablonce se vdala po druhé světové válce, tak vařila zásadně po francouzsku, i na švestkové knedlíky, které milovala, jsem ji zvala k sobě. Oplácela mi to různými svými dobrotami, např. králíkem na švestkách. Našla jsem recept zapsaný na volném listu ve své kuchařské knize. Jakmile ho vyzkouším, tak se o něj s vámi podělím.

Měla ráda česká jídla, ale nikdy je neuvařila. Jednou o prázdninách se chystala za bratrem do Paříže a na stůl v pokoji shromažďovala dárky. Chtěla jsem k nim přidat nějaké svoje a zůstala jsem nad tou směsí u vytržení stát. Kromě několika Becherovek, lahví tuzemáku a jiných typických českých pochutin tam byly taky 3 velké sklenice kysaného zelí a 4 balíčky knedlíků v prášku. Zodpověděla mi můj otazník v obličeji. V Paříži po ní vždy vyžadují uvařit vepřo-knedlo-zelo! Vepřové maso tam sežene, i když je nemožné koupit nějaké trochu prorostlé, musí to nahrazovat slaninou, tu naštěstí mají. Ovšem knedlíky a zelí si musí dovést z Čech. Tak takhle Ginette reprezentovala ve Francii českou kuchyni...